Jdi na obsah Jdi na menu

Informace pro rodiče 1.5.2016

1. 5. 2016

Vážení a milí rodiče,

posílám Vám informace k tomuto týdnu od 2.5. – 6.5.2016.

  • Nejbližší akce: 23.5. – fotografování

                          30.5. – mobilní planetárium (přijede za námi).

  • V pondělí pošlu všem, kteří jedou na ŠvP Posudek o zdravotní způsobilosti..., se kterým musíte k dětskému lékaři Vašeho dítěte. Další „papíry“ k ŠvP (seznam věcí, bezinfekčnost…) pošlu po dětech v průběhu května. Po společné dohodě s některými z Vás na konzultačních hodinách nebudu chystat kvůli ŠvP letos už speciální třídní schůzku.

  • Chválím kluky: Tádu, Domču, Tomáška, Péťu a Matěje Dobruského za účast na turnaji ve fotbale a reprezentaci naší školy.

Český jazyk: Minulý týden jsme pilně procvičovali časování sloves, určovali osobu a číslo a opakovali psaní velkých písmen. Od úterý začnu zkoušet znalost slovesných osob a čísla (a k nim příslušných zájmen) na známku, bez čehož by určování dětem nešlo. Vysvětlíme si tři slovesné časy, ke kterým budeme slovesa přiřazovat. Budeme pracovat také s pojmy: určitý a neurčitý slovesný tvar, jednoduchý a složený slovesný tvar a zvratné sloveso. V pravopisném učivu nás čekají dva diktáty, budeme opakovat psaní i/y a dále procvičovat psaní velkých písmen ve složitějších případech (např. u víceslovných názvů států, měst, vesnic, ulic, zámků… - uč. str. 116 – 120).

Ve slohu jsme si vysvětlovali, co je to přihláška a jak se vyplňuje. V tomto týdnu si přidáme dotazník.

Čtení: V pátek 6.5. si mají děti přinést opět čtenářské deníky (případně přečtené knížky) a připravit si krátké, jasné a srozumitelné představení domácí četby ostatním. Doporučuji, ať si prezentaci vyzkouší doma „na Vás“ nanečisto, aby nezabíhaly do zbytečně zdlouhavých popisů děje knihy, což není potřeba. Na víkend jsem dětem nedala domácí čtení, aby měly na čtenářské deníky dost času a zapsaly si zápis s předstihem. V hodinách čtení budeme číst také texty o Karlu IV., připomeneme si také jeho letošní výročí.

Matematika: V hodinách minulého týdne jsme procvičovali písemné odčítání a násobení mimo obor násobilek do 1000 – násobení násobků 10. Ve čtvrtek si napíšeme KP z pamětného a písemného odčítání do 1000, podobně jako minulý týden KP ze sčítání. Ta dopadla většině dětí výborně. Učivo o násobení je celkem jednoduché, ale u některých dětí vázne z důvodu neznalosti malé násobilky, která je k výpočtům nezbytná. Proto prosím, co nejčastěji s dětmi doma opět trénujte násobení a dělení 0-10, aby si znalosti obnovily. Zatím mohou zase při nácviku nových příkladů používat tabulku, ale měly by to postupně zvládnout bez ní. Opět jsme trénovali na doučování slovní úlohy, zase ve středu nabízím pro zájemce doučování další. Každý den jsme také procvičovali různé i „zapeklité“ druhy slovních úloh nejen z naší učebnice. V učivu se posuneme na dělení násobků 10 jednociferným číslem (typ: 40:2, 150:5, 800:2…) a dělení 10 a 100 (800:10, 800:100…) – uč.str.75 – 77.

geometrii jsme počítali obvod trojúhelníku a opakovali rýsování kružnic. V tomto týdnu nás budou zajímat čtyřúhelníky (str.103).

Prvouka: Začali jsme nové učivo – živočichové. Na krátkých filmech jsme si vysvětlili jejich znaky života. Tento týden budeme pokračovat stavbou těla, rozdělíme si živočichy na obratlovce a bezobratlé (str.58 – 59). Budeme opět trénovat práci s odborným textem v učebnici. Připomínám 2. dlouhodobý  úkol pro chytré sovy na téma rostliny.

TV: Vyzkoušeli jsme si skok do výšky, který se většině líbil a dařil.

VV a PČ: Děti si vyrobily čarodějnici z brambory, se kterou si ve škole radostně pohrály a snad donesly i domů.

Přeji krásný první májový týden!                                                                           Petra Holubová