Jdi na obsah Jdi na menu

Informace pro rodiče 14.4.2016

24. 4. 2016

Vážení a milí rodiče,

posílám Vám informace k tomuto týdnu od 25.4. – 29.4.2016.

  • Začalo poslední školní čtvrtletí. Děkuji všem za účast na konzultačních hodinách a přeji hodně sil do konce školního roku.

  • Chválím všechny děti za aktivní účast na úklidu v okolí školy. Odpadků jsme posbírali celkem dost, snad čisto a uklizeno vydrží nejen okolí školy co nejdéle.

  • V pátek jsme si užili velmi zdařilý výukový program o vodních ptácích. Viděli jsme velice zajímavou (a pro děti na míru dělanou) interaktivní prezentaci, ve které nechyběly zvuky ptáků, krátká videa a fotografie, mnoho vycpanin, ale ani živé exempláře: husa divoká, čáp bílý, kachna divoká a kormorán. Všechny ptáky si mohly děti prohlédnout zblízka, některé dokonce i pohladit. Na závěr jsme dostali naučný plakát a kvíz do třídy a každé dítě rozvrh hodin s přehledem vodních ptáků. Děti zaslouží pochvalu za aktivitu a pěkné chování.

  • Chválím Tádu a Dominika za reprezentaci školy na turnaji ve vybíjené. Získali pěkné 9. místo z 15 týmů.

  • Zítra (v úterý) dostanou děti zadání 2. dlouhodobého úkolu pro chytré sovy. Tentokrát bude na téma rostliny.

Český jazyk: Minulý týden jsme se seznamovali s časováním sloves a určovali osobu a číslo. K tomu je nutné, aby se děti naučily do úterý 3.5. zpaměti odříkat slovesné osoby s příslušnými zájmeny a číslem (číslo jednotné: 1. osoba – já, 2. osoba – ty… - str.110). V učivu o slovesech budeme v tomto týdnu ještě pokračovat. Z pravopisu si znovu připomeneme psaní velkých písmen ve vlastních jménech. Přidáme si i psaní víceslovných názvů měst, vesnic, pohoří, ulic a náměstí…(str. 111 – 115). Napíšeme si dva diktáty.

Čtení: Dozkouším přednes básně na známku, podle mého očekávání si téměř všichni vybrali báseň nejkratší – Lesní studánku. Dále se budeme věnovat pozornému čtení se zaměřením na přesné pochopení textu.

Matematika: Minulý týden jsme pilně procvičovali písemné sčítání a odčítání do 1000. Sčítali jsme už i více trojciferných čísel. Všichni učivo chápou, ale některé děti dělají občas stále stejné chyby (např. zapomenou připočítat 1, část příkladu sčítají místo odčítají…). Tyto chyby odstraní jedině co nejčastějším procvičováním tohoto učiva i doma. Ve čtvrtek si napíšeme KP na pamětné a písemné sčítání do 1000 (odčítání bude až příští týden). Některé děti si trénovaly slovní úlohy i na odpoledním doučování, nabízím ho všem, kdo chtějí, i tento týden (ve středu nebo ve čtvrtek po obědě).

V tomto týdnu budeme ještě opakovat písemné postupy, zejména odčítání, a začneme nové učivo – násobení a dělení mimo obor násobilek (násobení násobků 10 str. 72 – 74).

V geometrii se náš zájem přesunul z kružnic na trojúhelníky. Rýsovali jsme je, vyznačovali a pojmenovávali vrcholy a strany. Na obvod dojde až tento týden (str. 101).

Prvouka: Napsali jsme si předem ohlášenou KP, téměř všem dopadla výborně. Minulý týden jsme pracovali s odborným textem a doplňovali slova do připraveného PL přesně podle textu v učebnici. Zatím jsme to dělali společně, mnohým dětem už to jde výborně, někteří si ale text domýšlejí, občas píší i nesmysly…a v učebnici se zatím neorientují. Postupně by to ale měli ale zvládnout všichni samostatně. V tomto týdnu si takto dokončíme PL o květech a plodech a začneme se věnovat živočichům (str. 56 – 57).

Přeji pěkný poslední dubnový týden!                                    Petra Holubová