Jdi na obsah Jdi na menu

Informace pro rodiče 21.2.2016

21. 2. 2016

Vážení a milí rodiče,

posílám Vám informace k tomuto týdnu od 22.2. – 26.2.2016.

  • Na ŠvP je přihlášeno z naší třídy 21 dětí. Brzy všem pošlu další informace.

  • Na akci ke čtení se mi přihlásilo 6 zájemců z Vašich řad. Všem předem moc děkuji.

  • Úkoly pro chytré sovy – dětem začnu zadávat dlouhodobé úkoly z různých předmětů a oblastí. Budou za ně získávat body do třídní soutěže, kterou vyhodnotíme na konci školního roku. První úkol bude z prvouky.

Český jazyk: Začali jsme další vyjmenovaná slova – už po S. Děti je mají umět zpaměti do pátku 26.2. Tento týden budeme tedy pilně psát a doplňovat i/y po s, vysvětlíme si některé pravopisné „zapeklitosti“ a dvojice slov s rozdílným pravopisem, např. sypat/sípat, sýrový/sírový… Napíšeme si 2 diktáty, zopakujeme si také psaní ú/ů, včetně jednoduchých případů ú uvnitř slov na začátku kořene po předponě (trojúhelník, neúspěšný…) – str. 75 – 79.

Čtení: Minulý týden jsme procvičovali také čtení psacího písma, četli bajky a pohádky. Budeme v tom ještě pokračovat. Ve čtenářské dílně si děti nejen četly ze svojí knížky a plnily zadané úkoly k četbě, ale i část hodiny společně pracovaly s vylosovaným spolužákem.

Matematika: Krátkou KP na příklady se závorkou a s kombinací různých početních výkonů zvládla většina dětí výborně, téměř všichni umí správný postup při výpočtech. Někteří ale zbytečně chybovali ve sčítání či násobení… Tuto KP si ve středu ještě jednou zopakujeme. Ve čtvrtek si už na známku zkusíme násobit a dělit mimo obor násobilek (viz rubrika Diktáty a KP).

Minulý týden jsme už nově pracovali v číselném oboru 0 – 1000. Děti to moc bavilo a hodně se snažily. Všem už dobře jde přečíst a správně zapsat tato „větší“ čísla. Dále jsme také čísla porovnávali, řadili podle velikosti… V tomto týdnu si vyzkoušíme znázorňování  čísel na žákovských řádových počítadlech (viz str. 44), zaokrouhlování na desítky a nově také na stovky a rozklad čísla na jednotky, desítky a stovky (str. 45 – 48).

V geometrii budeme ještě pokračovat v převádění jednotek délky a přenášet úsečky pomocí proužku papíru a různé úsečky vzájemně porovnávat.

Prvouka: Na tento týden chystám s p. uč. Bouškovou společné vyučování naší třídy se sedmáky. Starší žáci si pro nás připraví různé pokusy s vodou, vzduchem a půdou. Budeme se také věnovat astronomii, základním informacím o sluneční soustavě (str. 31 – 35).

Dlouhodobý DÚ pro chytré sovy na středu 23.3. :

1.Zjistit z encyklopedií nebo internetu základní informace o Slunci a planetách sluneční soustavy (přiměřeně věku) a stručně a pečlivě je zapsat na papír(y) A4. Psát je možné dvěma způsoby, buď rukou, nebo vlastnoručně na počítači a pak vytisknout. Všemu by ale měly děti rozumět, nechci, aby opisovaly informace, kterým nerozumí. Bodové ohodnocení bude 0 – 10 bodů.

2.Výtvarné zpracování sluneční soustavy libovolným způsobem a  libovolnou technikou (kresba, malba, koláž, závěsný model…, fantazii se meze nekladou). Bodové ohodnocení bude opět 0 – 10 bodů. Moc se těším na hezké a zajímavé práce!

VV: Už jsme začali pracovat na obměně zimní výzdoby třídy za jarní, kreslili jsme květinový obrázek pomocí klovatiny a prašných pastelů s použitím vymývané techniky. Obrázky se moc povedly, některé děti dokonce dobrovolně výtvarničily i po vyučování.

Přeji krásný týden!                                                          Petra Holubová